torsdag 25. september 2008

Ativiteten Hinder quiz:D



Gruppa vår hadde en aktvitet som vi kalte hunder quiz. den gikk ut på at det var to lag på ca 8 personer som skulle gjennomføre en løype på tid som vi hadde laget med 5 poster. På hver post var det en aktivitet og et spørsmål som måtte utføres,svares på og gjodkjent før de fikk gå videre til neste post.



vi hadde beregnet ca 20 minutter på alt og denne tiden gikk vel egentlig som planlagt, vi brukte en del tid på å forklare løypa og aktivitetene de skulle gjennomføre. så var det vel brukt en ca 15 minutter på at begge lagene skulle løpe selve løypa på tid.








Aktiviteten ble vel sånn som vi tenkte. forklaringen av aktivitetene og løypa gikk veldig bar og det virket som alle skjønte hva de skulle gjøre når de kom til hver post. det virket motiverte og det at det gikk på tid fikk opp litt konkuranse instingte deres.Vi på gruppa har samarbeidet bra og det var ikke noe problem for oss å gjennomføre denne aktiviteten. Jeg synes det var kjempe gøy å se på hvor gria de andre som deltok var og det tror jeg de andre synes også:D - Tinge vi kanskje burde gjort endiringer på var om det at noen som kanskje jukset. vi burde ha funnet ut hva vi definerer som juks og hvordan vi skulle gjort sånn at de ble straffet så det gikk utover den andre gruppen som fulgte reglene.



Jeg synes jeg fikk forklart aktiviteten bra til de som gjennomførte det. jeg fikk inntrykk av at de hørte på meg og forstå det jeg sa! jeg synes egentlig ikke at det var noe som gruppa burde gjort andeledes når det gjelder planleggingen. Alle hadde hver sin post og ark som en selv hadde ansvar for, mer enn det var det egentlig nødvendig å vite, så lenge man hadde sitt gikk leken som planlagt. Det var ikke så mye å endre på annet en nonen små ting jeg har nevnt! synes det gikk veldig bra jeg:D


Jeg lærte vel en del i går av de andre! de hadde mange forskjellige aktiviteter og ingen var like. synes egentlig de fleste greide å gjennomføre aktivitetene sine kjempe bra!:D vi lærte å samarbeide, innlevelse og se hvordan de andre hadde planlagt sine aktiviteter.



Man får jo mange ideer ved å se på andre så fikk jo noen! jeg fikk ideer på ulike aktiviteter og måter man kan gjennomføre de på med variasjon osv. Jeg er egentlig bare veldig fornøyd med dagen jeg:D:)







1 kommentar:

Anne Marit sa...

Hei
Flott å se at du synes du lærer av å se hva andre gjør. Det er hele hensikten med å ha slike dager.

Det er også hensikten med at vi ønsker at dere skal bruke blogg. Her kan dere gi hverandre mange gode tips og ideer fra praksis. Så lykke til med arbeidet ditt.