onsdag 19. november 2008

Hvordan jeg gjennomførte aktiviteten i PTF

Jeg hadde en aktvitet som heter rompe håndball. Dette er en aktivtet som går ut på å få ballen i mål via samarbeid, ved å dra seg fremover på rompa. Hovedmålet med aktivteten var å inkludere og få bara til å samarbeide med hverandre.

-Aldersgruppen jeg valgte var 6 år, dette er fordi de er mer modene i forhold til den aktviteten jeg valgte. de hadde forståelse og de skjønte det jeg forklarte. De skjønte reglene og hva jeg mente var poenget med aktivteten, som var å sentre ballen til hverandre og lage et lag som spilte sammen. Jeg fikk veldig god respons når jeg fortalte om leken til barna, de hoppet opp og sa de hadde gjort noe lignende før. Det synes jeg var vedlig gøy og at det fanget barnas interesse!


Aktiviteten gikk veldig bra! Det ble ikke noe konflikter og uenigheter. barna var med og bidro til noen nye regler. De foreslo at det ikke var lov å sitte foran mål. dette ble innført og det gjorde leken spennende.


- Om jeg skulle gjort noe anndeledes ville jeg prøvd å få litt mer samarbeid med de ansatte i forhold til grunnleggende info. Det var litt vanskelig å ha aktivteten kl kavrt over 3 med tanke på at barna blir hentet. Ulempen med dette var at barna ble hentet underveis i aktvitetene. Dette gjorde det vanskeligere å gjøre lagene gjevne, men jeg ble med så vi fant en løsing på det:) hadde jeg vist dette mer på forhond hadde jeg kanksje valgt en aktivtet som kanskje ikke gikk på antall.


Ellers er jeg vedlig fornøyd med den aktviteten jeg valgte:)

3 kommentarer:

Parisa sa...

Synes du hadde en morsomt aktivitet! Det er bra at barna får være med å bestemme litt som du skrev feks at ingen skulle stå i mål, det viser at barna har forstått leken og tar del i den!

Jeanette sa...

Bra refleksjon på slutten! Har aldri prøvd rumpe håndball, men det hadde vært morsomt å prøvd. Det er bra du hørte på barna når de foreslo at det ikke var lov å sitte foran mål, brukermedvirkning er viktig. Kjempe bra Marthe! :)

Anne Marit sa...

En artig aktivitet - bra for disse barna med lsike utfordringer.
At barna ble hentet underveis i aktiviteten var synd. Dårlig planlegging gjør det vanskelig. Men flott å se at du mestret dette og fant løsninger underveis. Det må vi ofte når vi jobber med barn eller unge.